2025 LGS (Liselere Geçiş Sınavı) sonuçları, öğrenciler arasında yaygın bir merak konusu haline geldi. Türkiye genelinde milyonlarca öğrencinin katıldığı bu sınav, her yıl olduğu gibi bu yıl da yoğun bir ilgiyle değerlendirildi. Türkçe, İnkılap, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden oluşan sınavda soruların zorluk derecesi, birçok öğrencinin ve velinin yorumlarıyla birlikte şekillenecek. Peki, 2025 LGS sınavı zor muydu, kolay mıydı? İşte detaylar.
Türkçe soruları, genellikle öğrencilerin dil becerilerini ölçen metin analizi ve sözcük bilgisi üzerine yoğunlaşıyor. 2025 LGS Türkçe sınavında sorulan soruların, önceki yıllara göre daha anlaşılır olduğu görüşü hakim. Öğrenciler, sınavdaki metinlerin akıcılığına ve soruların açıklayıcı olmasına vurgu yaptı. Bazı öğrenciler ise belirli konulardan daha fazla soru beklerken, sınavda çıkan soruların, belirli bir konuyu derinlemesine inceleyemediğini düşündü. Fakat genel olarak Türkçe soruları için ‘kolay’ ya da ‘orta’ zorluk seviyeleri ifade ediliyor.
İnkılap Tarihi kısmında ise öğrenciler, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu ve Atatürk’ün ilkeleri üzerine soruların geldiğine dikkat çekti. Bu yıl kesinlikle bilgiyi ölçmeye yönelik soruların daha fazla olduğunu belirten bir öğrenci, “Sınav soruları, bilgiyi uygulamalı olarak test eden yapıda idi.” şeklinde bir değerlendirme yaptı. Ancak, bazı öğrenciler tarihsel olayların detaylarına inen soruların yanı sıra, yorum güçlerini de zorlayan sorularla karşılaştıklarını ifade etti.
Din Kültürü dersi kapsamındaki sorular ise yine hem bilgi hem de anlayış becerilerini ölçmekteydi. Öğrenciler, bu sene sınavda farklı konuların bir arada geldiğini ve önceki yıllara kıyasla soruların daha çeşitli olduğunu belirtiyor. “Din Kültürü'nde bazı konular hoşuma gitti, ama bazı sorularda çok özel bilgi gerektiriyordu.” diyen bir öğrenci, sınavın bütününe genel bir bakışla bakmanın önemli olduğunu savunuyor.
Yabancı Dil soruları ise biraz daha tartışmalıydı. Öğrencilerin çoğu, İngilizce sorularının seviyesinin düşük olduğunu ifade etse de bazı öğrenciler için soruların karmaşık ve zorlayıcı olduğu düşüncesi hakim. Öğrenciler, dinleme kısmında ise daha çeşitli ifadeler ve diyaloglar beklediklerini söylediler. “Dil bilgisi soruları kolaydı ama diyalogları anlama kısmında zorlandım,” diyen bir öğrenci, bu kısmın daha iyi olabileceğini düşündüğünü belirtti.
Matematik soruları ise her zaman olduğu gibi önemli bir tartışma konusu oldu. Bazı öğrenciler, bu seneki matematik sorularının “çok zor” olduğuna inanırken, bazıları ise zorluk seviyesinin genel olarak makul olduğunu ifade etti. “Dört işlem ve oran-oran uygulamaları görmeyi bekliyordum ama sorular daha farklı konulardaydı,” diyen bir öğrenci, beklentilerini tam olarak karşılayamadığını söyleyerek sınavın zorlayıcı olduğunu düşündüğünü belirtti. Ancak yine de bazı öğrenciler, sınavda çıkan sorular arasında daha kolay olanları bulunduklarını ve bu durumun genel olarak motivasyonlarını artırdığını kaydetti.
Fen Bilimleri konusunda da öğrenciler farklı değerlendirmeler yaptı. Başarıların değişkenlik gösterdiği bu derste, bazı öğrenciler ekoloji ve yaşam bilimleri üzerindeki soruları zor bulurken, başka bir kısmı bu soruları oldukça anlayışlı buldu. “Evet, bazı yerlerde zorlandım ama genel hatlarıyla benim için kabul edilebilir bir seviyedeydi,” diyen bir öğrenci ise fen bilimleri sınavına dair daha genel bir olumlu izlenim sergiledi.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı üzerine yapılan değerlendirmeler, genel olarak çeşitli düşünceler ve görüşler içermektedir. Öğrencilerin sınavdan aldıkları notlar, hem kendi deneyimleri hem de alanlarla ilgili terimler üzerinde şekilleniyor. Sınav sonrasında oluşan bu farklı bakış açıları, gelecek yıllar için LGS hazırlığı yapan öğrenciler ve veliler için önemli bir kaynak olma niteliği taşımakta. Yapılan yorumlar, deneyimlerin paylaşılması ve sınav konusunun daha geniş bir perspektiften ele alınması açısından büyük bir öneme sahip. LGS sınavı, doğal bir rekabet içinde, her yıl öğrencilerin karşısına çıkan önemli bir etap olarak varlığını sürdürüyor.